Meerwaarde in klantproces bereiken

Gepubliceerd op 18 november 2019 door Paulus van Dreumel, Account Manager, EPLAN B.V.

Paulus van Dreumel is bij EPLAN accountmanager machinebouw voor Zuid-Nederland. Hij vindt het geweldig om samen met klanten te sparren over de optimalisatie van bedrijfsprocessen.

"Mijn achtergrond ligt in de apparaten- en machinebouw in de hightech-regio Eindhoven. Samenwerking met andere bedrijven in het bedrijfsecosysteem is daar erg belangrijk. Vaak ook stellen de klanten van machinebouwers hoge eisen. Het leukste vind ik het om met een engineer, manager of directie van zo'n bedrijf te sparren over de bedrijfsprocessen en over hoe hun systemen zijn opgebouwd. Het is mooi om daarbij inzichten te verschaffen over kostenverlagende en efficiëntieverhogende mogelijkheden die zij nog niet kennen. Zo kun je een stip op de horizon schetsen."

Constant verbeteren

"Eén van de belangrijkste zaken die momenteel spelen is kwaliteitsverhoging door borging: het documenteren van de opbouw van je systeem. Dan zit het niet meer alleen in het hoofd van die engineer die misschien volgende maand een andere baan heeft. Daarbij gaat het om het gebruik maken van standaarden, macro’s, configureren van bouwblokken en het genereren van schema's. Al bij de concept-engineering moet je goed nadenken over hoe je elektrotechniek, mechanica en software het best kunt integreren.

Een enkele keer kom je een bedrijf tegen dat zegt 'ik doe het al twintig jaar zo, dat blijf ik doen'. Daar kom je niet verder. Maar de meeste bedrijven willen wèl constant verbeteren; ze weten vaak alleen niet altijd hoe. In een sessie met zo'n klant loop ik dan de stappen door: hoe werken jullie met EPLAN? Hoe levert Sales de data aan richting Werkvoorbereiding en Productie? Hoe zit de uitwisseling vanuit elektrotechniek met mechanica en software in elkaar? Bouwen jullie je panelen zelf? En uiteindelijk is de belangrijkste vraag: waar willen jullie met het bedrijf naartoe? Daar kun je dan samen een weg in vinden."

Mooi weekritme

"Bij veel bedrijven staat 'configureren' nu nog gelijk aan 'knippen en plakken vanuit bestaande machines'. Daar kom je uiteindelijk niet verder mee. Met een structurele modulaire aanpak wel. Regelmatig krijg je dan het tegenargument 'geen tijd'. Dan leg ik uit dat met één keer tijd vrijmaken je daarna permanent veel tijd bespaart. Je bereikt daarmee voor klanten echte meerwaarde in hun proces.

In en gemiddelde week ben ik maandag op kantoor voor allerlei meetings met collega's – waaronder bijpraten bij de koffiemachine. Van dinsdag tot en met donderdag ben ik op pad, op weg naar nieuwe en bestaande klanten. En vrijdag werk ik thuis offertes uit en plan ik nieuwe afspraken van Maastricht tot Terneuzen. Dat is een weekritme dat me erg goed bevalt."

Auteur

Paulus van Dreumel

Account Manager, EPLAN B.V.

Werken bij EPLAN?

WEPLAN! Iedere dag werken wij samen met veel passie aan mooie projecten voor toonaangevende bedrijven. Samen met onze klanten kijken wij continu naar de mogelijkheden om engineeringsprocessen te optimaliseren. Om dit mogelijk te maken staat jouw talent voorop en bieden wij jou tal van mogelijkheden om jouw talent verder te ontplooien.

Bekijk de vacatures

Ontdek het EPLAN team!

Meer blogs

Support Engineer Roy Jansen beantwoordt de vraag achter de vraag

Support Engineer Roy Jansen beantwoordt de vraag achter de vraag

Het zijn gouden tijden voor engineers: door de voortschrijdende technologie biedt hun vak steeds meer mogelijkheden. Daarnaast groeit de vraag naar technische personeel. Leuk werk genoeg dus! Waarom koos Support Engineer Roy Jansen uit alle openstaande vacatures juist voor Eplan?
Meer lezen
EPLAN Office Sales Engineer Marco Theunissen:

EPLAN Office Sales Engineer Marco Theunissen: "Het geeft mij veel energie om klanten echt te helpen”

EPLAN stelt de klant centraal. Dat betekent ook dat Sales Engineers bij EPLAN een iets andere aanpak aanhouden. “Wij hebben een adviserende rol. Daar voel ik mij erg prettig bij. Ik zou het vervelend vinden om oplossingen aan te dragen waar een klant weinig aan heeft, puur om te verkopen. Dat zit niet in mij aard,” zegt Marco Theunissen.
Meer lezen
EPLAN Office Assistent Petra Willemsen:

EPLAN Office Assistent Petra Willemsen: "Werk met veel vrijheid, verantwoordelijkheid en eigen initiatief"

Hoe kunnen we nog klantvriendelijker zijn naar onze klanten? En welke werkprocessen kunnen efficiënter? Met haar 15 jaar ervaring bij EPLAN doet Petra Willemsen (61) meer dan een gemiddelde Office Assistent. In dit blog lees je wat zij als Office Assistent-plus doet en wat haar werk zo interessant en afwisselend maakt.
Meer lezen
EPLAN Account Manager Paulus van Dreumel:

EPLAN Account Manager Paulus van Dreumel: "Ik vertel het EPLAN verhaal vanuit een andere hoek"

Als EPLAN Accountmanager regio Zuid Machinebouw komt Paulus van Dreumel bij veel bedrijven over de vloer. Soms omdat ze hem uitnodigen en soms omdat hij zelf contact zoekt, maar altijd met een dosis gezonde interesse in hun organisatie en werkwijze. Wat voor gesprekken voert hij daar en wat vindt hij zo interessant aan zijn werk?
Meer lezen
Renewal manager Ares Hamid:

Renewal manager Ares Hamid: "Vanaf de start voelde ik me een volwaardig lid van het team"

Zijn twee stages bij EPLAN bevielen Ares Hamid zo goed, dat hij na zijn studie meteen weer bij EPLAN aan de slag ging. Hij doorliep een internationaal traineeship en ontwikkelde zich daarna tot de eerste EPLAN Renewal Manager wereldwijd. Waarom koos Ares voor EPLAN? En wat maakt dat hij na bijna vijf jaar nog steeds met veel plezier bij ons werkt?
Meer lezen
Stagiair Daniël van Kooi: “Stage was leerzaam en super leuk.”

Stagiair Daniël van Kooi: “Stage was leerzaam en super leuk.”

Wat er zo leuk is aan stagelopen? Je leert bedrijven kennen die je anders nooit zou leren kennen. Zoals EPLAN. Daniël van Kooi, derdejaars student commerciële economie, mocht vijf maanden meedraaien op de afdeling Sales binnendienst en raakte gefascineerd door deze nieuwe wereld. Zou hij bij EPLAN willen werken? “Nou, als ze het vragen, ga ik daar echt heel serieus over nadenken.”
Meer lezen
EPLAN Nederland scoort top 10 positie Best Workplaces van Nederland

EPLAN Nederland scoort top 10 positie Best Workplaces van Nederland

EPLAN Nederland is officieel benoemd tot Best Workplace door Great Place to Work! Op maandag 30 mei 2022 kregen we het officiële certificaat overhandigd en veroverde EPLAN de zesde plek in de top 10 van Best Workplaces in Nederland. Een benoeming om trots op te zijn, maar waarom vinden we dat eigenlijk zo belangrijk? Directeur Roger Scholtes en Manager HR André Verstegen leggen het uit.
Meer lezen
Een solide basis en waarmaken wat je belooft

Een solide basis en waarmaken wat je belooft

Ruim dertig jaar is in de wereldgeschiedenis niet zo lang. Maar in de wereld van de software staat drie decennia geleden min of meer gelijk met terug naar de steentijd. Ik kijk met genoegen terug op een tijd waarin EPLAN als pionier in Nederland voet aan de grond probeerde te krijgen. Dat lukte door waar te maken wat in de brochure stond.
Meer lezen
Wim Veenvliet zoekt de perfecte match

Wim Veenvliet zoekt de perfecte match

Sinds kort is Wim Veenvliet voor Rittal en EPLAN op zoek naar passende kandidaten om vacatures te vervullen. Hij kende beide organisaties al, dus weet dat hij op zoek is naar schaarse vaardigheden. “Je gaat uit van harde competenties op een CV, maar het draait uiteindelijk om de soft skills. Die komen pas in een gesprek naar voren.”
Meer lezen
Een kijkje in het leven van een EPLAN Application Consultant

Een kijkje in het leven van een EPLAN Application Consultant

Peter Hooimeijer is sinds 2009 bij EPLAN application consultant voor heel Nederland. De variatie en de vrijheid die deze functie met zich meebrengt zorgt ervoor dat Peter elke dag met veel plezier naar zijn werk gaat.
Meer lezen
Twee bedrijven, één doel

Twee bedrijven, één doel

Rittal en Eplan maken samen onderdeel uit van de Friedhelm Loh Group. Beide bedrijven zijn gevestigd in hetzelfde gebouw in Zevenaar. Voor Debbie Bujak, marketing communicatiespecialist bij EPLAN en Jisca Wemmers, marketing communicatiemedewerkster bij Rittal, is samenwerken dan ook vanzelfsprekend. ''Het is prettig om ideeën te kunnen uitwisselen", zegt Jisca. Debbie bevestigt: "Samen sta je sterk, je stuwt elkaar op naar een hoger niveau."
Meer lezen
Gezamenlijk de schouders eronder om de klant te helpen

Gezamenlijk de schouders eronder om de klant te helpen

Toen Productmarketing Manager Ernest Kappers bij EPLAN kwam, stond industriële software nog in de kinderschoenen. Na meer dan dertig jaar werkt hij hier nog met evenveel plezier en enthousiasme. De Smart Industry-revolutie motiveert hem om oplossingen dicht bij het primaire proces van de klant te bieden.
Meer lezen
Je kunt veel kanten op

Je kunt veel kanten op

In september 2018 werd medewerker Marketing en Communicatie Esmée Heijneman gevraagd om trainee te worden. Dat deed ze graag - en ze kreeg geen spijt. Heijneman, opgeleid in International Communication & Media aan de Hogeschool Utrecht, leerde het afgelopen jaar veel. En ze kijkt nu al uit naar een weekje meelopen op de afdeling Marketing en Communicatie in Engeland.
Meer lezen
Buiten je comfortzone leer je veel

Buiten je comfortzone leer je veel

Mike van Koppenhagen is Inside Sales Representative bij EPLAN. Sinds vorig jaar is hij scrum master. Een leerzame en waardevolle ervaring.
Meer lezen
Meerwaarde in klantproces bereiken

Meerwaarde in klantproces bereiken

Paulus van Dreumel is bij EPLAN accountmanager machinebouw voor Zuid-Nederland. Hij vindt het geweldig om samen met klanten te sparren over de optimalisatie van bedrijfsprocessen.
Meer lezen
Ontmoet ons HR-team

Ontmoet ons HR-team

HRM van EPLAN kenmerkt zich door persoonlijke benadering, passend bij een klein bedrijf en de professionaliteit, die behoord bij een groot bedrijf. Het HR-team werkt in deze twee werelden aan succes met fitte en gemotiveerde medewerkers.
Meer lezen
Process Consulting
Engineering Software
Implementation
Global Support