Twee bedrijven, één doel
Gepubliceerd op 22 november 2019 door Debbie Berendsen-Bujak, Teamleider Marketing Communicatie, EPLAN B.V.
Rittal en Eplan maken samen onderdeel uit van de Friedhelm Loh Group. Beide bedrijven zijn gevestigd in hetzelfde gebouw in Zevenaar. Voor Debbie Bujak (Eplan) en Jisca Wemmers (Rittal) beiden specialist op het gebied van marketing & communicatie, is samenwerken dan ook vanzelfsprekend. ''Het is prettig om ideeën te kunnen uitwisselen", zegt Jisca. Debbie bevestigt: "Samen sta je sterk, je stuwt elkaar op naar een hoger niveau."
Al van begin af aan, vòòr 2000, staan de beide bedrijven gezamenlijk op beurzen. Bij de World of Technology & Science (WOTS) in de Jaarbeurs doet ook het derde bedrijf in het pand in Zevenaar, Phoenix Contact, mee.
De laatste vijf, zes jaar strekt de samenwerking in marketingcommunicatie tussen Rittal en Eplan zich ook uit tot de gezamenlijke 'Next level for industry' campagne. Daarvoor zijn goede inhoudelijke redenen. Samen kunnen Rittal en Eplan het proces van paneelbouw in Nederland optimaliseren. 3D-tekeningen van Eplan bewijzen hun waarde door het hele proces van paneelbouw, van ontwerp tot en met de oplevering van de kasten en de machines van Rittal en de bewerkingsservice sluiten hier naadloos op aan.
Leuk en nuttig
Debbie: "We hebben inderdaad veel inhoudelijke raakvlakken en een groot aantal gezamenlijke klanten. Daarom ligt het voor ons voor de hand om de krachten te bundelen. In die samenwerking lopen we internationaal voorop binnen de Friedhelm Loh Groep."
Volgens Jisca is het daarnaast ook gewoon leuk om samen te werken. Het stelt ons in staat ideeën uit te wisselen en gebruik te maken van elkaars ervaring. Het maakt het werk afwisselender en komt het eindresultaat ten goede "We zijn twee bedrijven, maar hebben één doel. We ondersteunen elkaar bij het bereiken daarvan."
Half woord genoeg
"Je brengt elkaar naar een hoger niveau", vindt Debbie. "Samen sta je sterk. En na jaren van samenwerking heb je aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen." Jisca haakt daarop in: "Ik vind het leuk om met mensen met allerlei achtergronden samen te werken, zoals met de Product Managers bij Rittal. Met marketing-communicatie collega's deel je dezelfde achtergrond en kennis. We weten waar we naartoe willen en voelen elkaar daarom goed aan."